Andra sidan Atlanten.

Första dagen finns det inte mycket att rapportera. Jag är fortfarande mör efter kraftansträningen, vilket det faktiskt är, att ta sig över Atlanten. Inte mycket av vikt har uträttats idag, förutom en biltur ut på landsbyggden för att hämta Dudley och Wendy på hundhotell. Landskapet här påmminner om det svenska, förutom att våren dröjer på sig så än har grönskan inte anlänt. Största delen av dagen har jag spenderat i soffan med CNN i bakgrunden och laptopen i knät. Flertalet kannor kaffe har bryggts i ett desperat försök att hålla mig någorlunda allert.De nyheter som toppar sändningarna idag är följande: Huruvida konspirationsteorierna om att Barack Obama INTE skulle vara amerikans medborgare stämmer eller inte, upprörda amerikaner förargar sig över att man kan surfa porr på statliga bibliotek, översvämningar och evakueringar i Midwest (där jag just nu befinner mig), sen lite till skvaller/smutskastning om Obamas religösa tillhörighet.

Jag har försökt engagera mig i en av mina födelsedagspresenter, boken Kunzelmann och Kunzelmann, men både kroppen och hjärnan är för trött. Även om spänningen redans byggs upp på sida ett kan jag inte kocentrera mig och tankarna flyger iväg. Istället bläddrar jag hungrigt igenom Berits inredningstidningar. När jag och Alex slagit oss till ro någonstanns och har en stadig inkomst ska jag ägna mig helhjärtat åt att skapa det perfekta hemmet. En blandning av gammalt och nytt, med exotiska inslag och många många fotografier. Här är några exempel på saker som jag gärna hade lagt vantarna på, om plånboken tillät:

HandelsHandels

Handels


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0