Faller handlöst.

Kära läsare, jag hoppas du sitter ner när du läser det här för jag har dåliga nyheter. Min tid som städerska på Vallås Vårdcentral är snart över. Dessvärre fruktar jag en återgång till livet då jag jobbade mer levde. Denna tillbakagång har sänkt mitt sinnesstämning till en oroande låg nivå. Det känns som om jag faller handlöst ner i mörkret igen, utan den minsta möjlighet att dämpa fallet eller minska skadorna. För att hjälpa mig att se ljuset vid tunnelns slut har jag och älsklingen gjort en nedräkningskalender, av post-its. Skapelsen ser ut som en gigantisk julkalender, och man får öppna en lucka för var dag man fullföljt ytterligare en anskrämlig arbetsdag.  Idag är det exakt 182 arbetsdagar kvar tills 1 juni, det vill säga, dagen då lidandet och slitet är över och vi äntligen kan ge oss av från denna ohyggligt slätstrukna stad som Gud spyr sin galla över.

Då jobben idag lyser med sin frånvaro tänker jag ägna min nu lediga stund åt inget mindre än lite fotoredigering från helgens eskapader samt min nyfunna glädjeämne; Sims 3.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0