Att stå emot eländet.

Gårdagens våldsamma intrång av förtvivlan i min själ har satt sina spår. Den har lämnat en tungsinthet efter sig som svider och ömmar. Men jag misströstar icke! Som slav under mina egna visdomsord har jag sökt jobb och ska ta mig an ett långkok vilket förhoppningsvis resulterar i en utsökt gryta. Helgen ska spenderas i romantikens tecken med levande ljus, bio och utflykt. Jag ska förskjuta de fientliga känslorna av bedrövelse, och låta mig fyllas av kärleken. Idag är faktiskt en bättre dag, jag känner mig starkare.
Idag besökte jag mamma tandläkarn som gjorde mina tänder skinande blanka. Det känns skönt att ha ett bländade leende att stoltsera med, när allt annat som är jag känns odugligt.

*ett pling på dörrklockan avbryter*

Jaha, där ser man. Det var posten som skulle kolla hur trög vår brevlåda var att öppna.
Var var jag nu? Jag kommer inte ihåg. Ska spendera den närmaste timmen tillsammans med Sims 3 och mina fiktiva barn. Därefter ska jag slava under mig själv igen. Känslan som kommer efter man utfört något vettigt får mig att tycka bättre om mig själv. Känslan av att duktighet. Den ska hjälpa mig stå emot eländet.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0