A covered carcass is too elemental.

Idag, denna icke så märkvärdiga dag, skall jag för eder dela med mig av mina tankar om monarkin. Störta kungen, låt hela familjen få prova på att söka soc och klara sig på en hundring en vecka. Sådär, då var det sagt. Skämt å sido. Det är absurt och fruktansvärt att det än idag, i det "moderna" Sverige, finns en familj som kommer undan med att sko sig på arbetarnas slit. Skamligt. I nuläget borde det verkligen komma upp till diskussion, när finanskrisen djupnar och människor är desperata. Är det acceptabelt att vård och skola ska stå lägre i kurs än kronprinessans bröllop? Det gör ju onekligen det för jag ser inget i media om att personal på slottet varslas eller att budgeten för Viktorias kalas snärjs åt? Fy fan.
  

2 slitsamma dagar kvar, sen dagas det helg.

  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0