Love me now, help is near.

Så har jag besämt mig och plötsligt känns livet mycket lättare igen! Hösten skall spenderas på följande sätt;
1. Först och främst ska jag skriva in mig som arbetslös på arbetsförmedlingen. Ja, jag har nu slavat nog och tröttnat på aldrig någonsin få något tillbaka (som att mitt vik fullföljs...). Förövrigt kan jag inte ens få klarhet i OM mina tjänster ens är fortsatt önskade.
2. Hör iof ihop med punkt 1. Se till att Akassan underrättas så att jag kan börja stämpla istället för att slita som ett djur med magkatarr, psykisk ohälsa, bristanande socialt umgänge osv osv som följd. Å andra sidan kanske inte ens stämpling blir aktuell, jag kanske blir heltidsarbetslös, ingen tycks som sagt kunna ge mig ett rakt svar.
3. Fota. Jag ska pallra mig tillbaka till kära Sturegymnasiet för att ha en Amerikat-utställning på Dassgalleri. OBS! Det bör noteras att det främst är för att få skriva ut lite pix på en sjysst skrivare, och desstå mindre för att jag vill ha den minimala uppmärksamheten man når på en skoltoalett. Nåväl, jag måste nog erkänna att det till viss mån även är för att jag saknar skolan/skoltiden.
4. Hitta ett nytt, bra och utvecklande jobb som samtidigt ger mig andrum och ro utanför arbetsplatsen.
5. Ta igen mig, och allt jag missat, dvs åka land och rike runt för att besöka utflugna vänner och spendera mer vaken och munter tid med min kära pojkvän som står vid min sida i vått och torrt! (Thank God for that! I love you baby sugar honey lovely Alex).

BRA VA?!

 

/Happy salior soulmate

Kommentarer
Postat av: -------------

"Normalt får man inte A-kassa för de 45 första dagarana om man säger upp sig själv så man tappar 40 dagars ersättning om man säger upp sig själv.



Dock kan man slippa de extra 40 dagaranas karanstid om man säger upp sig själv och om man kan visa att man inte kan fortsätta arbetet pga av sjukdom som är relaterat till arbetet.



För att A-kassan skall gå med på detta vill de ha intyg från läkare som just beskriver hur jobbet påverkar arbetssituationen.



Det som A-kassan går på är nuvarande arbetsförmåga och det hur det aktuella arbetet påverkar hälsotillståndet."



Skillnaden blir att du istället för 45 dagars karens får 5 dagars karens, rätt mycket pengar det hela handlar om helt enkelt...informationen är lite gammal så kolla upp det, t.ex. genom att ringa kommunal, tel 08-728 28 00.



Lycka till!



/en gammal vän

2009-08-05 @ 00:31:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0