Dreams of a place with a better selection.

Måndags morgon.  05:10 Jag övervinner mig själv när jag pallrar mig upp ur sängen för att göra mig redo att gå till ett jobb jag avskyr. Klockan 10:32 tvingar jag mig själv att slå siffrorna som kopplar mig till min chef. Ett lättande besked, arbetsdagen är slut, jag behövs inte mer. Ängsligt slår jag in nästa nummer på min telefon - Anna-Lena på skattekontoret i Malmö. Som vanligt möts jag av en telefonsvare. Jag frågar mig själv "Kommer jag hinna nå henne i tid? Kommer jag bli återbetalningsskyldig på grund av en ohederlig arbetsgivare?". Ringer istället nästa nummer på listan, den potentiella arbetsgivaren. Återigen ett inspelat meddelande. Varför gör sig viktiga människor så svåråtkomliga?!  11:06 vrider jag om nyckeln, öppnar dörren och tar klivet in i tryggheten.  Älsklingen är hemma, han ska jobba kväll. 12:00 letar arbete, skriver någon intresseanmälan. 13:00 myser med min prins. 15:20 kommer lillebror och gör mig glad. Vi lagar vegansk middag som till och med han gillar, diskuterar det hårda livet och drömmar. Nu sitter jag här, klockan är 19:55 och jag hade velat se ett intressant program om genetik men känner att jag måste ge lite först. Idag har jag givits en underbar dag, jag tror karma vill att jag ger något tillbaka.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0