This picture.

En intervju avklarad, en återstår. Första gick till synes bra, men det var inte vad jag förväntat mig. Jag gick ditt och trodde att det handlade om en kioskbiträdestjänst, typ på Pressbyrån, men helt plötsligt uppgraderades jag till att vara sökande servitris på Arenan. Uppgraderingen skedde då jag kungjorde att jag ansåg mig ha förmågan till att klara av mer än ett simpelt kioskjobb, eftersom jag hade viljan till det. Om det var att ha lite väl höga tankar om sig själv i deras ögon, vet jag inte. Men å andra sidan ser jag mig själv som duglig servitris trots att jag inte har någon erfarenhet eller utbildning. Dagens utveckling gjort mig osäker. Vill jag få en god merit i from av att ha jobbat på en restaurang som ska ha kapacitet nog att servera 3000 gäster på 30 minuter, eller vill jag jobba på ett fräscht café vilket också är en fot in i branschen? Det är frågan. Nackdelen med servitrisjobbet är att jag arbetar på kvällar och helger (jag jobbar när Alex är ledig och vise versa), och att anställning inte sker förens november. Nackdelen med caféjobbet är att meriten inte väger lika tung i framtiden, och att jag troligtvis tjänar mindre. Fast å andra sidan kan ju bakslaget av att inte få något av jobben komma. När jag tänker efter är det kanske inte så troligt att båda arbetsgivarna faktiskt vill ha mig... Vi får se, vi får se. Dags att göra sig i ordning för nästa intervju.    


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0