Fuck the USA.

Karma belönar mig. Första dagen på jobbet kommer min pojkvän med nästa glädjande besked, vi ska kolla på en lägenhet!  Givetvis är det genom blocket Alex hittade den, men då han lyckades se till att vara andra som ringde finns det en viss chans.  Vi var förbi lägenheten med balkong, badkar och nyrenoverat kök för att kika på kvarteret och så. Jag blev tårögd när huset var nybyggt och det till och med finns en mysig gård med grill! Anledningarna till att jag vill ha lägenheten är flera, men mest för att få träffa älsklingen varje dag istället för att säga godnatt till en telefonröst. Det gäller att göra sitt bästa på torsdag vilket för mig innebär glasögon, jeans och skjorta. 
   Jobbet var sådär. Eller alltså, kassa och så är kul! Arbetskamraterna lika så. Men det kommer bli strängt. I lördags jobbade jag 11 timmar. Idag blir det "bara" 9 timmar, på tisdags troligtvis 14. Lönen är "bättre än MacDonalds", som chefen sa, men inte riktigt vad jag förväntat mig. En månads slit kommer ge mig strax under 10 000 kr i månaden. Fast jag kan se förbi det. Hällre det än ett pissjobb som jag i slutet nedgraderade mig till att söka. Att arbeta på café är ju vad jag vill och jag får se det som att jag nu gått från marken till första pinnen på karriärsstegen. Det här öppnar ju fler dörrar eftersom det ger mig erfarenhet. Och jag är ju inte dum, man kan ju inte börja med det bästa! Sen får jobbet tiden att flyga förbi istället för att sega sig fram sekund för sekund som den gör när man är arbetslös. Nu är jag dock lite nervös. Idag skall jag jobba hela dagen med chefen och hon är fruktansvärt kritisk. Allt ska vara perfekt, annars är det lika bra att man går. Men jag ska visa att jag minsann klarar av tempot och regelverket (som för mig innebär en jobbig retainer i näsan)!
  Idag hade jag förövrigt tänkt belöna mig själv med en Tiger Army tisha. Dock kom jag upp ur sängen för sent så jag hinner inte svänga förbi och köpa den. Det får bli ett projekt för morgon dagen. Nu ska jag byta piercing i näsan, borsta mina tänder, kissa, packa min väska och sedan bege mig.
  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0