Guns of Navarone.

Något märkligt har skett. Jag har börjat få konakt med min fader igen. Via mejl. Det känns bäst så. Jag har inte kommit så långt att jag vill prata med honom. Det är lustigt att jag fortfarande, trots att vi inte känner varandra längre, vill visa honom hur duktig jag är. Jag kom just på mig själv med att sända alla mina bästa bilder till honom i mejlet. Jag undrar om jag är ute efter någon sorts godkännande fortfarande. 
   Internet funkar inte. Eller ja, det har inte fungerat som det ska och när jag vill på en vecka. Det känns något isolerande faktiskt.
   Sen jag flyttade till Malmö har jag lagat samma mat konstant. Eller ja, om det endast jag själv som ska äta. Linsröra. Jag börjar bli trött på det nu, men ids inte anstränga mig mer än så. Snart kommer baby ner och då ska jag ändå strukturera upp mitt liv. Då blir det inköpslista på kylen, "att göra kalender" och budget. Och rejäla matlådor.
   Boel har ringt angånde lägenheten. Tydligen har hyresnämnden kontaktats och enligt henne skall "tvisten" snart vara löst och flytt kan bli möjlig.
   I helgen var det tattueringmässa, Guitar Hero och bio som gällde. Jag höll på att storkna av lycka i fredags när jag fick sluta så tidigt som 18.00 och Alexander meddelar att han hittat ett Xbox (med Guitar Hero OCH 2 gitarrer för 2700!!!) som han slått till på. 
  Tattueringsmässan innebar, förtuom just tattueringar, fylla. Alexander skaffade sig sin första gadd och jag kan ha hittat nån som ska göra min andra. Alexander har förövrigt kommit med en briljant tattueringside som Hannes sann vidare på. Jag ska nog skaffa mig en filmrulle på armen. På den ska bilder föreställandes sekvenser av mitt liv synas. Förtjusande! Dekadensen under mässan var ett faktum då jag samma dag arbetat 11 timmar i sträck och inte duschat innan jag begav mig dit. Den fulländades då Coca Colan tog slut i baren och Alexander ansåg att det gick fint utan den. Romen steg mig åt huvudet, jag blev sur och gick hem.
  Biobesöket introducerade mig för något alldeles himelskt, popkornkrydda! Jag var lite feg av mig och valde White cheddar istället för Chocolate and Marsmallows. Men nästa gång, då blir det popkorn á la fet Amerikan!
   För var dag som går blir min kärlek för Alexander starkare och starkare. Jag kan fortfarande uppfyllas av den underbara känslan av sockerdricka i blodet och fjärilar i magen! Han är så fin och jag har sån otrolig tur!


Kommentarer
Postat av: fiffi

du är så söt när du är söt

2008-10-15 @ 16:05:57
URL: http://fjortisdagbok.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0