Mother.

Idag har jag varit riktigt duktig och sökt 3 nya jobb. Motivationen var ett storbråk med chefen samt en mysig fika med en gammal klasskamrat.
   Bråket uppstod då min chef håller mitt ansvarig för ett påstått (jag tror att detta inte riktigt är med sanningen överensstämmande) kassasvinn på 1636 kr, något som för mig kommer resultera i ett lika stort avdrag från min lön. Under bråket, som höll på att upprinna i att jag stegade därifrån rakt in i arbetslöshetens dystra värld, ekade Alexanders visdomsord i mitt huvud; välj dina strider.  Detta var en strid värd att ta min ynka lön i sitt befintliga skick knappt räcker, dock lyckades Alexanders ord sansa mig och jag hann tänka följande rationella tankar; mina planer på att utnyttja staden Malmö till max innan återflytten till Halmstad går helt i stöpet om jag tar det här steget. Drömmen om att riktigt shoppa loss under julfirandet i USA kommer spricka då jag står helt utan inkomst utan detta jobb. Jag tog alltså striden till viss del, men drog den inte till den spets jag från början avsett (hota med facket osv). Nu är jag alltså fortfarande fast på jobbet en och en halv månad till med ett löneavdrag på 800kr den 25 november MEN jag är inte arbetslös och mina planer kan fortskrida. Det var tur att jag lyckades lägga lock på mig själv i stundens hetta och att Alexanders visdomar nu även smittat av sig på mig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0