Rödljus.

2 par prydliga, men samtidigt å så eggande, BHar fann jag idag på Twilfit, varav en av dem i den unika storleken 70 E. De skall imorgon stå för sitt eldprov, pojkvännen. Om de klarar de ska de sedan i tur och ordning få omfamna min byst.  

   Kväll för mig själv, njuter mer av dag för mig själv. Nätterna känns urholkade och isande ensliga utan någon att dela dem med. Dock leder tristessen över dem till oväntad nytta. Har tagit mig an ett medlemskap på den brukbara hemsidan ams.se och sedan registrerat all den ytliga fakta mina framtida arbetsgivare kan komma att finna intressanta om mig. Jag hade hällre fyllt i ett tomt fält än deras strikta rutor där allt är ordnat för att göra det så enkelt, men samtidigt bristfälligt, som möjligt. Imorgon, eller iaf snarligen, bär det av till ett av deras kontor med arbetsbevis och betyg under armen. Ytterliggare något jag kan bocka av på listan för vuxenlivets inträdande. Återstår gör tyvärr lägenhetsfinnande.

   Nu bär det för mig av till drömmarnas land, men innan jag tar mig dit ska jag färga nattmörkret med mysteriet kring Laura Palmers mördare.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0