close to me.

Min största bedrift hittills under dagen är att jag cyklat om en traktor. Visserligen var det i nedförsbacke, men jag lyckades även vara snäppet före den i uppförsbacken som kom direkt efter.

   Under helgen kommer Dante hem till Halmstad. Det ska bli underligt och förhoppningsvis även angenämt att träffa honom. Jag har inte sett honom sen i julas och vi har knappt språkats sedan dess för den delen häller.

   Gårdagskvällen veg jag åt klättring. Det gick kolossalt dåligt och givetvis sjönk mitt humör till olidligt låga nivåer liksom det alltid gör när något bär mig emot. Dock klarade jag en del av ett problem som jag tidigare inte kommit förbi. Det bär tilläggas att jag klarade det på första försöket. Om jag bara hade haft tålamodet till att fortsätta kanske jag hade klarat hela problemet.

   Jag är nu på väg till Aalex för att lägga mig i badet med en mycket god bok, nämligen Den vidunderliga kärlekens historia. Min man har en tendens att rekommendera de bästa av böcker, till min lycka. Jag ska fylla min lägenhet med skatter i bokform och inför rätta en läshörna á la amerikanska filmer. Sen ska jag låt dagarna förflyta i världar och i liv som bara existerar på papper och i mitt huvud.



   Igår införskaffade jag mig ett par jeans i storlek 24. detta är jag oerhört nöjd med av flertalet anledningar; dels för att priset för dem endast uppgick i den ringa summan 98 riksdaler, dels för att jag tröttnat på mina andra byxor och länge suktat efter ett par nya, och sen givetvis även för att jag kom in i ett par 24:or (till min stora förvåning då jag brukar ha storlek 27).

   Min nya portabla telefon, eller som det i folkmun kallas, mobil, är himmelsk. Det underlättar att kunna nås utan att ha tillgång till ett vägguttag och elektricitet. Givetvis höll batteriet inte så länge som lovat, men det duger gott och väl ändå.

  Nu ska jag fly man ur huse för jag och mamma är gramse på varandra och jag är inte ett dugg sugen på att plocka ur diskmaskinen som jag säkerligen kommer ombedjas göra. Sådana hushållsnära sysslor får jag pyssla med på jobbet så till den grad att det räcker och blir över. Jag ska istället spendera min närmaste timme i ett badkar i en lägenhet 5 minuters cykelväg härifrån och bara rå om mig själv. Mobilen ska jag se till att den finns i närheten så att jag kan meZZa med baby som befinner sig någonstans i Skåneland och sliter. Hej hopp gummi snopp!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0