under saturn's shadow.

hej bloggen, jag är full.
   jag lyssnar på en låt som påminner mig om en tid då jag endast betraktade, inte tog del av.
   jag börjar hamna på efterkälken. eller gör jag? två kompisar var här och förtärde alkhol och jag hade möjligheten att gå med dem ut, men jag valde att stanna hemma och vara nostalgisk medhjälp av musik. vad ska jag ut och göra? jag känner mig fruktansvärt ful, äcklig och asocial. de jag kommer träffa ute kommer vara dräggiga och underlägsna, de kommer vara sådana jag har misst respekten för. för vad finns det att finna en natt i halmstad klockan 1.00? knappast en livserfaranhet, mer ett onödigt och ångestladdat ligg. det kan vara trevlilgt att gå ut och svira runt om man är att bunt människor med samma avsikt, ha kul för att lätta upp mörkret. ikväll känner jag mig inte som en del av det, utan snarare som en åskådare av nattens köttmarknad. och då trivs jag så himla mycket bättre här med bra musik och billigt vin.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0