symmetry.

Klockan är 9:54 och det här känns verkligen som en steriotypisk höst dag. Det regnar, är grått och jag lyssnar på känslosam smått dyster musik. Och känner mig mysig. Jag har regndagen till ära mina tjusiga gummistövlar på mig och raggsockor.
   jag har haft samma musik på min mp3 så länge att jag blev chockad när något ovant ljud infann sig i mina hörlurar. Konservativt nog bytte jag låt direkt till något mer invant. All musik på min mp3 just nu är kopplad till starka minnen. Det resulterar i att jag kan skifta humör väldigt snabbt då jag lyssnar på den. Exempelvis imorse: första låten som dyker upp i mp3 är "Tell no one about tonight". Jag log för mig själv, låste upp cykeln och påbörjade sedan min färd till skolan. Nästa låt som dyker upp är "No one would riot for less". Tyvärr får denna underbara låt mig att tänka på att jag tvingats agera mot min natur och välja bort något mycket trevligt, så jag bytte ganska direkt låt. Då kommer istället "Riot grrrl" och jag påmmins smärtsamt om att mitt liv inte handlar om något särskilt och inte har något direkt mål eller plan. Så mina tankar börjar vandra i banor som "jag kanske borde skaffa mig en politisk inriktning på mitt liv, delta i aktioner osv.  Då  hade jag kanske känt att mitt liv var lite mer meningsfullt och en del av något större. Då kanske jag hade känt mig delaktig. Då hade mitt liv kanske betytt något för någon mer än mig själv." Dock försvann dessa tankar ganska snabbt, ungefär efter det att "Riot Grrrl" övergått till "Don't you stop" och jag istället bytt spår på mina tankar till mycket mer okristliga.
   Jag: Kan vi inte gå på fest med ettorna?
Kerstin: Jo...?
Jag: Jag menar, så kan vi vara de där coola äldre brudarna! Så har jag alltid velat känna!
Kerstin: HAHAHA
   Nu ska jag ägna mig och historia kombinerad med filosofi. Men först, en liten välbehövd rast och lite bloggsnokande.
   Kerstin: idag har jag cyklat med min fräsiga cykel hit. Eller först körde jag hit i regnet, sen la jag mig hos Toffe men han var inte hemma. Sen insåg jag att jag ställt min väckarklocka för sent. Så jag fick cykla supersnabbt, i regnet. Men jag var jättekissnödig så jag var tvungen att kissa lite först.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0