eau d'bedroom dancing.

jag tog mig till biblioteket och lånade två av böckerna på listan. till min glädje fanns en av dem i bibliotekets magasin och var gammal och luktade gammalt. just lukten av gamla böcker finner jag mycket charmig.
   nu sitter jag och väntar på att anna och tove ska sluta så att vi kan bege oss till hemköp och köpa kaffe, saft, plasttallrikar, plastskedar, mjölk, socker, te och servetter. vi ska nämligen sälja kakor på media ettornas föräldramöte. det är lite lustigt. jag har aldrig tidigare sålt kakor för att tjäna pengar till ett skolprojekt utan det får jag uppleva nu 18 år gammal istället för 12 som troligtvis är genomsnittsålderna för kakförsäljning.
   en annan lustig sak med det här förldramötet är att förra året vid den här tiden hade jag precis lärt mig studiofotografering och var dökåt på det, så jag tog med mig linnea och tvingade på henne gothkläder. jag var dock lyckligt omedveten om, eller rättare sagt hon, att det skulle komma föräldrr och kika på lokalerna. vi blev måttligt förvånade, och linena måttligt generad, när en hel drös med människor dyker upp och ser lite lätt förskräckta ut. hur som helst, det jag ville ha sagt var: det känns som evigheter sen. jag var 17, hade precis börjar läsa foto, hade ännu inte hunnit bli tillsammans med linus, hängde i marcus längenhet, längtade till berlin och 18års dagen. vad längtar jag efter idag? tjeckien och vitryssland, så klart. men vad mer? jag längtar ju knappast till att fylla 19, meningslös ålder. jag längtar inte efter att finna kärleken direkt. den har jag fått så stora doser av på senaste att det nästan är ohälsosamt. jag längtar dock fortfarande efter att komma härifrån, där har vi en likhet. eller, jag är nog ganska lik mig själv nu och då överlag. denna diffusa längtan efter något finns fortfarande kvar. och jag kan fortfarande inte sätta fingret på vad det där något är för något.

image6

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0