stalins sång.

image14linus är skitjobbig och låtsas olla mig överallt med sitt finger. jag tycker det är obehagligt med hans barnsligheter, vilket gör att jag reagerar starkt på det och kråmar mig och gnäller. detta i sin tur eggar linus till att fortsätta att retas. linus är ganska jobbig ibland.
nu var han taskig mot mig igen och bjöd mig på popkorn som han sockrat.
- jag är inte taskig. nu låter du bara din ilska över världen gå ut över mig.

idag har varit en ganska tråkig dag. jag var glad när jag kom till skolan klockan 7.35, för ovanlighetens skull, men det mattades sakta men säkert av då alla andra värkade ha fått sig en släng av tråksjukan.
skolan erbjöd idag en så exceptionell måltid att jag utbrast i ett postivit "OH". den bestod av ungsgräddad potatis i gräddsåsbad, sallad och oköttig korv. samtalet som utspelade sig under tiden vi förtärde denna mat handlade mest om omfångsrika människor och att de helt enkelt bör avstå previlegiet att äta.
efter måltiden styrde jag belåtet mina steg mot textilsalen och sabina. där fick jag agerade levande skyltdocka, med andra ord testade jag toilen hon sytt upp för mig. den satt nu anigen bättre än sist, dock krävs fortfarande vissa justeringar över min ansenliga byst.
då jag idag fick lov att gå så tidigt som 12.30 från skolan begav jag med mig raska steg mot min mors lya. där ägnade jag tre timmar åt nedstuving av personliga tillhörigheter. det var givande vill jag lova! jag fann ett saknat favorit linne som jag beskyllt ett ex för att ha knyckt, min lila peruk och en rosett som jag skall omforma till ett elegant hårspänne.
nu skall jag återigen ägna mig åt nyttiga sysslor, nu i form av rensning av garderob. BON SOIR!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0