Berg och Dalvana.

Jag precis rundat av och avlustat ett krävande arbete om Volatire och Rousseau. Det blev inte riktigt vad jag förväntat mig då jag inte fann tillräcklig fakta. Jag ville ju fördjupa mig i deras teser och verk, inte huruvida de hade älskare eller vart de var bosatta. Jaja.
   Helgen har varit Tres Bien, som man säger på franska. Jag har varit på min första fest som Edge och mot mina förväntningar känner jag mig nu mer motiverad. Det var hemmas hos Magnus denna insikt spred sig inom mig. Jag behöver inte alkohol för att ha kul, jag behöver bara lära mig att lita till mig själv mer och kunna släppa loss tack vare det och inte något kemiskt. Och jag vet ju att jag kan, jag har ju gjort det så många gånger förr. Det var förövrigt trevligt att ha kontroll över sig själv och inte bete sig som en idiot och säga en massa saker som dagen efter blir till ångest. Förövrigt kände jag mig mycket fräschare än de som drack.
   Lördagens första hälft spenderade jag med Hannes på Gekås. Det var trevligt. Jag och Hannes kom underfund med att det var första gången vi befann oss där utan någon "vuxen". Vi insåg att det var vi som blivit de vuxna. Att vi tagit bilen dit styrkte denna tes. Shoppingen blev dock inte storslagen utan resulterade endast i två klänningar, ett skärp, 3 par välbehövda strumpor och snaxs, typ.
   Efter den lilla dags utflykten begav jag mig till Trönninge och Linnea. Vi mös och åt gott. Vi diskuterade killar och deras förmåga att inte "få upp den" och kom fram till något så storslaget som att vi faktiskt inte kunde diksutera oss fram till vad detta fenomen beror på då vi själva inte äger kukar. Vi är alltså tvugna att fråga en kille, helt enkelt. Vi blekte mitt hår en aning dessutom.image17
   Det här var min helg, väldigt kortfattat. Jag trodde det skulle bli så mycket mer att skriva om, men jag ids inte. Jag vet vad jag gjorde och jag behöver inte fläka ut det på internet för att få bekräftelse (inte idag iaf). 
   Jag har kommit udnerfund med att jag är en ganska rolig prick. Under helgen har jag granskat mina tidigare blogginlägg och konstaterat att inte ens jag bergipper mig på mig själv. Jag skall ha gjort följande konstateringar under året: "Du är så snygg att jag vill knulla dig igen" och "Om alla var så snygga skulle det regna hela tiden. " Hur jag kom fram till dessa är och förblir ett mysterium.
   Jag blir stressad av mina bevakare på bilddagboken. Det känns som om de förväntar sig något av mig och att jag måste tillgodose det för att inte mista dem. Jag försöker därför ta så snygga bilder på mig själv som möjligt och dessutom ta så konstnärliga bilder som möjligt på min omgiving. Dock har denna stress nu övergått till en negativ vilket innebär att jag presterar noll. Jag borde inte lägga sån vikt på okända människor från internet.
   Förövrit har jag nu skrivit in en tripp till Berlin i min almanenacka. Big love to that city! <3!

Kommentarer
Postat av: fiffi

haha åh bilddagbokskändisproblem! cute!!!

2007-12-17 @ 08:47:32
URL: http://fiffigirl.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0